نگاه «جام‌جم» به برنامه‌ها و طنزهای سیاسی به بهانه پخش «آپوزیشن»

سیاست به صرف خنده

در برنامه بررسی پروژه تطهیر رژیم پهلوی در بستر استیصال جایگزینسازی جمهوری اسلامی در اپوزسیون معاند مطرح شد؛

تاریخچه پهلوی قابلیت دفاع رسانه ای ندارد | حیات اپوزسیون در گرو التماس به دشمنان انقلاب اسلامی است

لایه معاند رسانه‌های فارسی زبان بر سر پهلوی به عنوان گزینه جایگزین دچار اختلاف هستند چراکه تاریخچه آنها قابلیت دفاع رسانه‌ای نداشته و امروز حیات اپوزسیون که چیزی جز ذلت ایران را نمی‌خواهد در گرو دشمنی و التماس به دشمنان انقلاب اسلامی است و مردم دشمنی دشمنان را به خوبی درک کردند.
کد خبر: ۱۳۹۶۰۶۶

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، با نزدیک شدن به ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در رسانه های بیگانه تعداد و سطح برنامه ها در مورد تطهیر رژیم پهلوی بیشتر می شود و شبکه های معاند در خطوط خبری و مستندسازی ها فعال هستند اما وقتی قرار است انقلاب اسلامی را تخریب کنند باید جایگزین آن را معرفی کنند و شاهد هستیم دوباره به رژیم پهلوی باز می گردند یعنی جایگزین خاصی برای انقلاب اسلامی ندارد.

به همین منظور در برنامه «امواج شبهه» با حضور خانم سیده فاطمه شعار(تهیه كننده و گزارشگر)، مصطفی صادقی(كارشناس مجری)، دكتر محمد قنبری(كارشناس و پژوهشگر حوزه رسانه) و دكتر مهدی رحیمی(استاد دانشگاه و كارشناس رسانه) به بررسی موضوع بررسی پروژه تطهیر رژیم پهلوی در بستر استیصال جایگزینسازی جمهوری اسلامی در اپوزسیون معاند پرداخته شد.

تاریخچه پهلوی قابلیت دفاع رسانه ای ندارد

دكتر محمد قنبری، كارشناس و پژوهشگر حوزه رسانه پیرامون پروژه تطهیر رژیم پهلوی در بستر استیصال جایگزینسازی جمهوری اسلامی در اپوزسیون معاند گفت: رسانه های معاند فارسی زبان غربی، بودجه های کلانی برای اثرگذاری بر افکار جامعه در حوزه های شناختی دارند که در اتاق های فکر تبدیل به راهبرد و تکنیک می شود.

وی افزود: با بررسی رفتارشناسی رسانه‌ای از مقطع شهریور ماه سال جاری شاهدیم بین رسانه‌های اپوزسیون سلطنت‌طلب و رسانه‌های آل سعود هم اختلاف ایجاد شده است و با روی کار آمدن پهلوی مخالف هستند.

پژوهشگر حوزه رسانه اظهار کرد: پهلوی بر اساس حوزه تاریخی و مستندات به جای مانده از آن دوران ناکارامد است و کسانی که ترمیم و بازشناسی این بحث را می کنند به ناکارآمدی پهلوی رسیدند لذا پهلوی به عنوان گزینه جایگزین دچار اختلاف در لایه معاند رسانه‌های فارسی زبان است چراکه تاریخچه آنها قابلیت دفاع رسانه ای ندارد.

وی افزود: مسئله پهلوی و قاجار برای جهان راهبردی است چراکه ایران در نقطه استراتژیک ارتباطی قرار دارد.

قنبری با اشاره به اینکه درگیری غرب با جمهوری اسلامی به دلیل کوتاه شدن دست بیگانگان موضوعی قدیمی است ادامه داد: باتوجه به اهمیت موضوع رسانه های معاند روایت اول را حتی به دروغ ارائه می دهند.

وی اسلام را دین رسانه دانست و افزود: نویسنده رسانه، خداوند متعال است و خداوند با زبان کتاب و آیات الهی با بندگان صحبت کرده است و یک سوم این کتاب به روایت گری پرداخته شده و جنبه پندآموزی برای بشر دارد.

پژوهشگر حوزه رسانه تصریح کرد: تریبت نیروی رسانه ای و تقویت زیرساخت رسانه ای در حد جمهوری اسلامی صورت نگرفته است و مسئولان در حوزه ای که بد عمل می کنند مقایسه تطبیقی انجام می شود و مردم تفاوت مسئولان را متوجه می شوند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از قالب هنر و رسانه برای ماندگاری افزود: بر اساس رفتار رسانه های غربی در زمینه مهسا امینی، کشور دچار آسیب هایی شد و البته پس از دریافت ضربه، قدرت مردم و باور نسبت به انقلاب حرکت را به ریل اصلی بازگرداند.

حیات اپوزسیون در گرو دشمنی و التماس به دشمنان انقلاب اسلامی است

در ادامه نیز دكتر مهدی رحیمی، استاد دانشگاه و كارشناس رسانه پیرامون پروژه تطهیر رژیم پهلوی در بستر استیصال جایگزین‌سازی جمهوری اسلامی در اپوزسیون معاند گفت: رسانه های معاند دلسوز ایران نیستند و کسانی که در این جبهه فعالیت دارند دچار استیصال و ضعف شدند.

وی افزود: مدل پیشنهادی رسانه های معاند برای ایران، مدل ایران ضعیف است که بر اساس تاریخ صد سال گذشته هیچ فردی مانند پهلوی نبوده که ایران را ضعیف کرده باشد و قصد دارند جامعه را دچار گسستگی کنند.
این استاد دانشگاه و كارشناس رسانه اظهار کرد: اگر پهلوی بدون هنر و سیاست مورد سفارش رسانه‌های بیگانه است در راستای اهداف قدرت‌های استکباری است و دشمن ایران و اسلام هستند.

وی افزود: اگر واقع بینانه به جامعه صنعتی دوران طاغوت نگاه کنیم شاهد تاریخ شفاهی مستند هستیم و شاهدیم که اجازه باز و بسته کرددن پیچ صنایع را نداشتیم اما در جبهه مقابل نیز در روایت صحیح ضعف داریم.

رحیمی با بیان اینکه دشمن قصد دارد با روایت های غلط ذهن مردم را نسبت به پیشرفت کشور مخدوش کنند ادامه داد: در حالیکه در زمینه های مختلف پیشرفت های چشمگیری داشتیم اما در روایت های رسانه‌ای از این موضوعات ضعیف هستیم.

وی افزود: اپوزسیون حیات خودش را در ادامه روند اغتشاشات می داند و در غیر اینصورت دیده نخواهد شد.

این استاد دانشگاه و كارشناس رسانه تصریح کرد: محدوده سنی پایین اغتشاشات نشان می دهد نسلی که کهنسال شده و در رسانه های امروزی حضور نداشته حرف رسانه های معاند را توجه نکرده است اما دشمنان نسل جدید را با فریب رسانه ای تسخیر کردند که اعتراض خود را در خیابان‌ها نشان دهند.

وی افزود: حیات اپوزسیون در گرو دشمنی و التماس به دشمنان انقلاب اسلامی است و مردم دشمنی دشمنان را به خوبی فهمیدند و چیزی جز ذلت ایران را نمی خواهد و یکی از ابزارهای دشمن استفاده از ظرفیت اپوزسیون است.

برنامه «امواج شبهه» گفتگویی تخصصی پیرامون ماهیت‌ شناسی و رفتارشناسی رسانه‌های فارسی‌ زبان بیگانه است که با هدف روشنگری و افشای تکنیک‌های رسانه‌ای است ،روزهای یكشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۶ به مدت ۶۰ دقیقه از آنتن این شبكه به نشانی موج اف‌ام ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز پخش می شود.

علاقمندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ و شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام رسان های مجازی به اشتراک بگذارند.

این برنامه به سردبیری دكترعلیرضا داودی، نویسندگی و تهیه كنندگی سیده فاطمه شعار بر روی آنتن می رود؛ همچنین مصطفی صادقی كارشناس مجری، زهرا شکوری هماهنگی برنامه، فاطمه عبدالوند و احمد یوسفی به عنوان آیتم ساز در این برنامه حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها